Yo Estudio!

Sofia hjälper mig via MSN, skickar följande... (Sofia är alltså min kompis från Milano)

- De ställdes inför en ståndrätt, anklagades och förklarades skyldiga till krigsförbrytelser och arkebuserades följande dag. Deras kroppar hängdes i anklarna från en bensinstation vid Piazzale Loreto i Milano, där invånarna tog tillfället i akt att skända kropparna. Tillsammans med Mussolini och Petacci hängdes ytterligare fem partikoryféer upp

1945... kul att vi varit där...

Ja tänk om de skulle gjort det 55 år senare liksom, kul å hänga utanför la casa di Jeanette liksom som bor där borta vid den piazzan, har ju alltid sagt att hon bor i slummen, nu är det konstaterat...


I Loreto(Milano) var det man hängde förr i tiden...

Det gör man inte nu längre ,läs: SLUMMEN.



Tänk att jag brukade övningsköra på dessa gator, WOW!
Notera att det inte finns några filer på gatorna vilket betyder att man alltså får köra som man vill, att ta reda på hur många bilar man kan trycka in bredvid varandra var något los italianos gillade. Sen gällde det att vara snabb
dessutom.


Kommentarer
Postat av: Markus

åh! Jag har ännu inte kört bil i italien... VILL VILL VILL!! =)

2009-03-21 @ 00:11:53
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: Sofia

ha-ha-ha! hängde..

jag kommer ha loreto-mardrömmar... eller bara rasistiska drömmar.. nä mer avslöjar jag inte

2009-03-21 @ 18:03:36
Postat av: m.donross

fan va hemskt att dom gjorde så, där hänger dom liksom ! men vrf uppochner ?

2009-03-21 @ 23:40:32
URL: http://jevlafiffan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0